عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



Click here to make Webloger your default homepage!
Google

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
کد جست و جوی گوگل

تبادل لینک - . >

عکس های دیدنی از بازیگران در یک جشن تولد

Posted: 12 Apr 2012 08:05 AM PDT

.

پ نه پ

Posted: 12 Apr 2012 07:57 AM PDT

  کبوتر با کبوتر ، باز با باز ؟ پَ نَ پَ الاغ تک شاخ با مرغ مگس خوار سوسک آفریقایی با نهنگ سرچکشی !     فرشو پهن کردیم پشت بوم ، همسایه میگه شستین گذاشتید خشک بشه ؟ گفتم پَ نَ پَ انداختیم ویتامین D جذب کنه تا رنگ گُلاش ثابت بمونه ! [...]

عکسهای هوایی از کشتزارهای گل لاله در هلند

Posted: 10 Apr 2012 01:46 PM PDT

عکسهای هوایی بسیار زیبا از کشتزارهای گل لاله در هلند             

روستایی زیبا در فرانسه

Posted: 09 Apr 2012 11:21 AM PDT

عکسهای روستایی زیبا در فرانسه                                        

اس ام اس عاشقانه ۲

Posted: 09 Apr 2012 10:20 AM PDT

محاسبه عاشقانه : ۱ + ۱ = همه چیز و ۲ – ۱ = هیچ چیز   #######اس ام اس عاشقانه#######   من که از کوی تو بیرون نرود پای خیالم / نکند فرق به حالم چه برانی چه بخوانی چه به اوجم برسانی چه به خاکم بکشانی / نه من آنم که برنجم ، [...]

دکوراسیون داخلی خانه ویلایی در واشنگتن

Posted: 07 Apr 2012 06:33 AM PDT

دکوراسیون داخلی خانه ای زیبا در جوار دریاچه ای در واشنگتن را تماشا می کنید.طراحی این منزل برنده جایزه ی طراحی شمال غرب در سال ۲۰۰۶ شده است.  

طنز: تفاوت زمین خوردن دخترا وپسرا!

Posted: 06 Apr 2012 12:16 AM PDT

  پسر در حال دویدن… زااااارت (صدای زمین خوردن)   رفیق پسر: اوه اوه شاسکول چت شد؟ خاک بر سرت آبرومونو بردی الاغ، پاشو گمشو! (شپلخخخخخ "صدای پس گردنی") یک رهگذر: چیزی مصرف کردی؟یکم کمتر میزدی خب!! یک خانوم جوان رهگذر: ایییییش پسر دست و پا چلفتیِ خنگ! . . . . . دختر در [...]

دوستت دارم‌ها را، نگه می‌داری برای روز مبادا

Posted: 03 Apr 2012 11:26 PM PDT

  دوستت دارم‌ها را، نگه می‌داری برای روز مبادا دلم تنگ شده‌ها را، عاشقتم‌ها را…   این‌ جمله‌ها را که ارزشمندند الکی خرج کسی نمی‌کنی! باید آدمش پیدا شود! باید همان لحظه از خودت مطمئن باشی و باید بدانی که فردا، از امروز گفتنش پشیمان نخواهی شد! سِنت که بالا می‌رود کلی دوستت دارم پیشت [...]

داستان «باغ سپهسالار»

Posted: 02 Apr 2012 09:30 AM PDT

  بــاغ سپهســالار توی "خیابان باغ سپهسالار"  پا جای پای نفر جلویی نمی‌شد گذاشت؛    حسابی شلوغ بود؛  شلوغ!  مردم جلوی ویترین مغازه ها  از روی سرو گردن هم سرک می‌کشیدند شاید بتوانند از جائی که هستند یک چیزی بپسندند. بیشتر باباها و پسر بچه ها هم یا روی جدول های خیابان یا لبه ویترین [...]

اس ام اس های سیزده بدر ۹۱

Posted: 31 Mar 2012 12:38 PM PDT

    قسمت اول :   اس ام اس های سیزده بدر ۱۳۹۱     ———————————————————————- فرا رسیدن اول آوریل، و روز ۱۳ بدر روز دروغهای شاخدار را به صاحب اصلی این روز یگانه معنا کننده ی واژه ی “دروغ” در جهان هستی و جانشین خلف پینوکیو تبریک و تهنیت عرض می نماییم ! . [...]منبع:باران فان

 

این صفحه را به اشتراک بگذارید

:: موضوعات مرتبط: عکس , پیامک های جالب , ,
:: برچسب‌ها: جدید ترین مطالب , جدیدترین داستان ها , سرگرمی , عکس های جدید ,
:: بازدید از این مطلب : 385
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]

اهنگ جدید علی لهراسبی بانام ضربان

این صفحه را به اشتراک بگذارید

:: موضوعات مرتبط: اهنگ , ,
:: بازدید از این مطلب : 278
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]

انواع داده ها در زبان C :

 

هدف از برنامه نویسی ورود داده ها به کامپیوتر،پردازش داده ها و استخراج نتایج است.لذا داده ها نقش مهمی را در برنامه نویسی ایفا می کنند.یکی از جنبه های زبانهای برنامه نویسی که باید دقیقا مورد بررسی قرار گیرد،انواع داده هایی است که آن زبان با آنها سر و کار دارد.در زبان C پنج نوع داده وجود دارند که عبارتند از: char,int,float,double,void . نوع char برای ذخیره داده های کاراکتری مورد استفاده قرار می گیرد. نوع int برای ذخیره اعداد صحیح مثل 125،640 به کار می رود. نوع float برای ذخیره اعداد اعشاری مثل 13.4 مورد استفاده واقع میشود.نوع void در جای مناسبی تشریح خواهد شد.

 

هر یک از انواع داده های char,int,float,double مقادیری را می پذیرند که ممکن است از پردازنده cpu)) به پردازنده دیگر متفاوت باشد.به عنوان مثال طول نوع int در محیط های بیتی مثل dos یا ویندوز1/3 شانزده بیت و در محیط های 32 بیتی مثل ویندوز NT سی و دو بیت است.بنابراین اگر برنامه هایی می نویسید که باید در محیط های مختلف اجرا شوند سعی کنید از کوچکترین مقدار انواع در C استفاده نمایید.

 

با استفاده از کلماتی مثل signed (با علامت)،unsigned (بدون علامت)، long و short می توان انواع جدیدی ایجاد کرد. کلمات signed و unsigned و long و short را می توان با انواع int به کار برد. نوع char را می توان با signed و unsigned به کار برد. Long به همراه double نیز قابل استفاده است. چون داده های نوع int با علامت هستند کاربرد signed با آنها بی مورد است. انواع مختلف داده های و مقادیری که هر یک از آنها پشتیبانی می کنند در جدول زیر آمده است. بچه ها فقط نظر یادتون نره ارادتمند شما

این صفحه را به اشتراک بگذارید

:: موضوعات مرتبط: اموزش زبان برنامه ریزی سی سی پلاس , ,
:: برچسب‌ها: اموزش زبان برنامه نویسی ,
:: بازدید از این مطلب : 4484
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]

در رده بندی مرتفع ترین برج های جهان مقام نخست به برج دبی تعلق دارد. عملیات احداث این برج در سال 2004 آغاز شد و براساس برنامه باید در سال آینده خاتمه یابد. سازندگان آن ارتفاع نهایی این برج که هم اکنون از 630 متر فراتر رفته است را فاش نکرده اند، اما پیش بینی می شود که ارتفاع نهایی آن حدود 800 متر باشد.
این صفحه را به اشتراک بگذارید

:: موضوعات مرتبط: عکس , ,
:: برچسب‌ها: عکس های جالب در بروز42 , عکس های عجیب , جدید ,
:: بازدید از این مطلب : 504
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]

پشم از نخستین الیافی است كه بشر از آن، پارچه بافته است.

 

پشم از زمان های بسیار قدیم مورد استفاده انسان بود و ما هرگز نمی دانیم كه از چه هنگام او پشم را در پارچه بافی به كار برده است.

 

یونانیان قدیم، پشم بافی و پشم ریسی را بلد بودند. تازه آن ها این هنر را از مصریان آموخته بودند.

 

پشم نوعی مو است كه بر بدن گوسفـند و حیوانات بسیار دیگری می روید. بر هر تار مو، پولك های فراوان و بسیار ریزی است كه فقط به وسیله میكروسكوپ قوی می توان آن ها را دید. این پولك ها مانند توفال های سقف اتاق بر روی هم چیده شده اند. فرق مو با پشم این است كه در مو، این پولك ها صاف بر روی هم خوابیده اند، ولی در پشم، نوكشان بیرون زده است.

 

مجعد بودن پشم، آن را برای تهیه الیاف پارچه بسیار مناسب نموده است. پشم انواع گوناگون دارد.

 

برای تشخیص هر نوعی از آن باید ببینیم كه از چه گوسفندی به دست آمده است. در این جا داستان جالبی برای مان نقل كرده اند. می گویند صدها سال پیش، ظریف ترین پشم در اسپانیا از گوسفندی به نام مرینوس تهیه می شد. حدود چهار صد سال پیش ناوگان این كشور غرق شد. آن گاه برخی از كشتی های آن كه دستخوش امواج دریا شده بودند، خود به خود به سواحل شمالی « اسكاتلند » رانده شدند. از درون این كشتی ها چند گوسفند مرینوس زنده به دست آمد كه بعداً در كوهستان های اسكاتلند با نژادهای دیگر در آمیختند. از این آمیزش نژاد بسیار مرغوبی به نام شویوت پدید آمد. شویوت یكی از بهترین انواعی است كه انگلیسی ها از آن پشم ظریف و خوبی تهـیه می كنند.

 

علاوه بر گوسفند، از حیوانات دیگر نیز پشم به دست می آید. بزهای كشمیر، بز آنقره، شتر، آلپاكا، لاما، و ویكونا همه حیوانات تولید كننده پشم هستند.

 

از هر گوسفند حدود 4 كیلو پشم به دست می آید. ولی البته نیمی از آن كثیف، چرب و آلوده به مواد چربی است كه آن ها را « روغن پشم » می نامند. این مواد را باید كاملاً از آن بزدایند تا پشم خالص و قابل مصرف، فراهم شود. پس از درجه بندی، شستشو و خشك كردن، تازه پشم به مرحله شانه زنی، رنگرزی و ریسندگی می رسد. بالاخره پس از طی همه این مراحل به صورت نخ در می آید و می توان از آن پارچه بافت.

 

 

 

این صفحه را به اشتراک بگذارید

:: موضوعات مرتبط: دانستنیها , ,
:: برچسب‌ها: دانستنی ها , دانستنی های جهان , چیستی ها ,
:: بازدید از این مطلب : 426
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]

امروزه، بازی «قائم باشك» هنوز خیلی بین بچه ها محبوب و متداول است. چون بازی تفریحی و سرگرم كننده ای است. اما اصل و مبدأ این بازی به زمان های خیلی خیلی دور بر می گردد كه در آن زمان ها، این بازی معنی دیگری برای مردم داشته است.

در حقیقت، در عهد قدیم، این بازی بیشتر به وسیله ی بزرگترها بازی می شده است. در بعضی از نقاط اروپایی، عادتی متداول بود كه بر حسب این عادت و رسم، در فصل بهار مردم برای یافتن پرندگان و گل های بخصوصی كه همراه با آغاز فصل ظاهر می شدند، به جنگل ها و نواحی اطراف شهرها می رفتند.

سپس این نشانه ها را همراه خود به دهكده می آوردند، تا هر كس ببیند كه بهار واقعاً رسیده است. جستجو برای پیدا كردن این نشانه های فرا رسیدن بهار، كه در جنگل ها مخیفانه خودنمایی می كردند، در حقیقت آغازی برای به وجود آمدن بازی قائم باشك بود. بنابراین امروزه با وجود گذشت زمانی طولانی، هنوز در بعضی از كشورها موقع این بازی ، كسی كه پنهان می شود صدای پرندگان را تقلید می كند.

این صفحه را به اشتراک بگذارید

:: موضوعات مرتبط: دانستنیها , ,
:: برچسب‌ها: دانستنی ها , دانستنی های جهان ,
:: بازدید از این مطلب : 321
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]

اگر خراشهای CD به اندازه ای باشد كه كامپیوتر نتواند آن را اجرا كند، چه باید كرد؟ قبل از اینكه از گوش كردن به CD صوتی یا بازی كردن با CD بازی خود ناامید شوید، بد نیست كه نظری به برنامة IsoBuster بیندازید.

 

این برنامه در جایی كه ویندوز از خواندن CD عاجز می ماند، وارد عمل می شود. این نرم افزار رایگان بوده و می توانید آن را از طریق سایت زیر دریافت كنید:

 

http://old.tebyan.net/Computer/82/11/download/new/download.asp?fileid=475

 

  از جمله ویژگی های این برنامه امكان فارسی كردن منو ها و  گزینه های آن است . پس از دریافت فایل برنامه و اجرای فایل فشرده شده با دو فایل مواجه خواهید شد .  ابتدا فایل IsoBuster 1.5 (English Only) Setup.exe  را اجرا كرده و پس از نصب برنامه ، فایل Farsi.dll  را در مسیر نصب برنامه و در پوشه Lang كپی كنید.  پس از اجرای برنامه در مرتبه اول با گزینه هایی مواجه می شوید كه به شما امكان وارد كردن كد رجیستر برنامه وجود دارد . هر چند این برنامه رایگان است ، اما نسخة حرفه ای آن IsoBuster, Pro version، فروشی بوده و به همراه خود امكانی را دارد كه می تواند اطلاعات را از CD ها به صورت Universal Disk Format دوباره ایجاد كند.

 

پس از فعال شدن برنامه بر روی گزینه  Options  رفته و سپس گزینه Languages را از منو انتخاب كنید . در پنجره Optiond  بر روی زبانه Language  كلیك كرده و سپس Farsi  را از پنجره پیدا كنید . پس از انتخاب گزینه Ok منوهای برنامه فارسی می شوند.

 

این برنامه  می تواند فایل ها را از روی CD های خراب یا مشكل دار باز خوانی و روی هارد دیسك ضبط كند. در نتیجه، در اغلب موارد می توانید اطلاعات از دست رفتة خود را دوباره زنده كنید.

 

امروزه CD ها، به شرطی كه با دقت زیادی نگهداری شوند، به عنوان یك ابزار ذخیره طولانی مدت اطلاعات، مطرح هستند. در غیر این صورت، خراشهایی روی سطح حساس CD پدیدار می شود. اگر تعداد خراشها زیاد شود، امكان اینكه ویندوز نتواند آن را بخواند یا اجرا كند، افزایش می یابد. در این حالت دیگر نمی توانید به اطلاعات مورد نظر خود دسترسی پیدا كنید و CD، غیر قابل استفاده می شود.

 

یكی از مواردی كه باعث می شود نتوانید از یك CD استفاده كنید، رایت ناموفق CD آن است. كسی كه مرتب با رایت CD سر و كار داشته باشد، مطمئناً خطای “Buffer-Underrun” را بخوبی می شناسد. این خطا هنگام رایت در نبود فناوری به اصطلاح “Burn Proof” ظاهر می شود. ( هنگام رایت، ناگهان اطلاعات در Buffer دستگاه رایت كننده ذخیره نمی شود و جریان اطلاعات لازم و مداوم برای ادامة روند رایت قطع می شود).

 

نتیجه این خطا این است كه كل روند رایت قطع می شود و CD خام ( نیمه كاره ) به یك وسیله تزئینی تبدیل می شود. CD های خامی كه امروزه به دلیل قیمت پایین مورد توجه قرار می گیرند، احتمال خراب شدنشان به هنگام رایت كردن زیاد است.

 

در این حالت، چاره كار، برنامة نجات بخش IsoBuster است، این نرم افزار مفید و كاربردی، مكانیزم ویندوز را جهت خواندن CD دور می زند و مستقیماً به درایو دسترسی پیدا می كند. بدیهی است كه CD آسیب دیده باز هم غیر قابل استفاده می ماند و اجرا نخواهد شد، اما شما با IsoBuster می توانید همة فایل ها را از روی CD خراب، مشاهده و روی هارد خود بریزید. سپس Datatrack , Audiotrack مورد دلخواه خود را بروی یك CD جدید رایت كنید.

 

تك تك فایل های CD تصویری نیز كه توسط برنامه های Nero و Clone-CD رایت شده اند، می توانند با IsoBuster دوباره خوانی شوند. این نرم افزار رایگان، همة انواع CD های رایج مانند: CD-Rom ، DVD ، SVCD و VCD را پشتیبانی می كند.

 

فایل های تصویری مانند bin ، iso و img برای IsoBuster هیچ گونه مشكلی ایجاد نمی كنند. شرایط اجرای این برنامه خیلی راحت است. شرط اساسی برای راه اندازی آن، نصب درست و صحیح درایور ASPI است كه در ویندوز  Meیا 9x  به صورت پیش گزیده وجود دارد. كاربران ویندوزهای NT ، 2000 و XP باید درایور ASPI را به شرطی كه برنامة جدید رایت نصب نشده باشد، از سایت Adaptec ، بصورت download دریافت كنند.

 

هنگام استارت برنامه روی كلید Free.func.only كلیك كنید. سپس همة عملكردهای ذكر شده در بالا در اختیار شما قرار خواهد داشت.

 

 

 

 

این صفحه را به اشتراک بگذارید

:: موضوعات مرتبط: معرفی نرم افزار , ,
:: برچسب‌ها: نرم ازارهای مهم , نرمافزارهای جالب , معرفی نرم افزار ,
:: بازدید از این مطلب : 393
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]

شما میتوانید با استفاده از نرم افزار Sisoftware Sandra اطلاعات کاملی راجع به سخت افزار تان بدست آورید. ورژن جدید این نرم افزار از لینک زیر قابل دریافت است:

 

آخرین نسخه: SiSoftware Sandra Lite 2007.7.11.80 XI.SP4a

 

http://download.softpedia.ro/dl/da9fdfa705db380bc175846b634adf31/469ce7af/100005280/software/SYSTEM/INFO/san1180.exe

 

 

 

 

این صفحه را به اشتراک بگذارید

:: موضوعات مرتبط: معرفی نرم افزار , ,
:: برچسب‌ها: نرم ازارهای مهم , نرمافزارهای جالب , معرفی نرم افزار ,
:: بازدید از این مطلب : 410
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]

نرم‌افزارKaraoke Sound Tools ابزاری قدرتمند برای جداسازی صدای خواننده از موسیقی زمینه است. این نرم‌افزار به كاربر امكان می‌دهد تا به جداسازی صدای خواننده از موسیقی و یا تعدیل صدای خواننده و موسیقی زمینه پرداخته بپردازد و نیز سرعت پخش موسیقی را افزایش یا كاهش دهد.

این نرم‌افزار از قالب‌‌های   MP3, WAV, BIN, CDG  پشتیبانی می‌كند.

برای دریافت نرم‌افزار به سایت زیر  مراجعه كنید:

www.powerkaraoke.com 

برترین در جهان‌

نرم‌افزار قدرتمند پروگرام پروتكتور(Program Protector) كه به گفته سازندگانش برترین نرم‌افزار برای رمزگذاری فایل‌ها به‌شمار می‌آید یكی از بهترین برنامه‌های مخصوص این كار با روش كار بسیار ساده است. با استفاده از این نرم‌افزار، حتی بدون داشتن دانش چندانی از كار با رایانه، می‌توانید انواع نرم‌افزارهای موجود در ویندوز را رمزگذاری كرده و از آنها در برابر دسترسی افراد غیرمجاز محافظت كنید.

این صفحه را به اشتراک بگذارید

:: موضوعات مرتبط: معرفی نرم افزار , ,
:: برچسب‌ها: نرم ازارهای مهم , نرمافزارهای جالب , معرفی نرم افزار ,
:: بازدید از این مطلب : 353
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]

همه ما در ویندوز با نرم‌افزارهای دریافت وب‌سایت كار كرده‌ایم، دست‌كم اسمWebZip یا WebsiteDownloader به‌گوشمان خورده است و كمابیش با كارشان آشنایی داریم. اما برای دریافت كامل یك وب‌سایت در لینوكس چطور می‌توان این كار را كرد؟
برای دریافت كامل یك وب‌سایت، به‌منظور مشاهده آفلاین یا هر چیز دیگری، با كمك wget می‌توان كار را پیش برد، این دستور را ببینید:

\‌wget $

\ُ-recursive-

\ --no-clobber 

\   --page-requisites 

\    --html-extension 

\  --convert-links  

 \   --restrict-file-names=windows 

 \    --domains website.org 

\   --no-parent 

       
www.website.org/tutorials/html/ 

این دستور وب‌سایت زیر را به طور كامل دانلود می‌كند.

www.website.org/tutorials/html/

انتخاب‌هایی (Option) كه در این دستور استفاده كردیم، بدین شرح است:

recursive -- : تمام وب‌سایت را دانلود كن.

domains website.org-- : لینك‌های خارج از دومین website.org  را دنبال نكن.

 page-requisites --: تمام عناصر موجود در صفحه را دریافت كن (تصاویر، css و از این دست چیزها).

html-extension --: فایل را با پسوند .html ذخیره كن.

 convert-links--:لینك‌ها را طوری تبدیل كن كه بشود به‌طور آفلاین ازشان استفاده كرد.

restrict-file-names=windows --: اسم فایل‌ها را طوری عوض كن كه در ویندوز هم كار كنند.

 no-clobber--:هیچ فایلی را بازنویسی نكن (در مواردی به‌كار می‌رود كه دانلود قطع شده باشد و بخواهد مجدداً از سر گرفته شود).

 no-parent --: یعنی مسیرهای بالاتر از/tutorials/html  را باز نكن.

 

 

 

این صفحه را به اشتراک بگذارید

:: موضوعات مرتبط: معرفی نرم افزار , ,
:: برچسب‌ها: نرم ازارهای مهم , نرمافزارهای جالب , معرفی نرم افزار ,
:: بازدید از این مطلب : 372
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]

هرگاه بخـشی از یـک مـتـن یا یـک تـصویـر به مـنظور قرار گـرفتن در بـخش دیگری از هـمان سند و یا در یک بـرنامه دیـگر، کپی Cut و یا Paste شـود، آن بخـش درون Clipboard وینـدوز به صـورت موقت ذخیره می‌شود. این سیستم، کارآمد، قابل اعتماد و آسان است اما تنها نقطه ضعـف آن این اسـت که می‌تـوان فقـط یک فایـل را در Clipboard نگاه داشت.

نسـخه‌های  Microsoft Office دارای عملکـرد Clipboard هـستنـد و می‌توانند چنـد آیـتم را ذخـیره کنند، اما این بـرنامه بـرای کسانی که از Office استفاده نکرده و یا از یـک برنامه دیـگر همـراه با آن اسـتـفاده می‌کننـد، چندان کارآیی ندارد.

برنامه رایـگان Yankee Clipper می‌تـوانـد صدها آیتـم متـفاوت را در Clipboard خود به صورت مـوقـت یا دائـم ذخـیره کند، به گونه‌ای که بتوان از آنها مکرراً استفاده کرد.

این صفحه را به اشتراک بگذارید

:: موضوعات مرتبط: معرفی نرم افزار , ,
:: برچسب‌ها: نرم ازارهای مهم , نرمافزارهای جالب , معرفی نرم افزار ,
:: بازدید از این مطلب : 1194
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]

یFolder Guardكی از قدرتمند ترین نرم افزارهای امنیتی در رایانه به حساب می آید. با این نرم افزار قدرتمند میتوانید بر روی فایلهای و پوشه های خود كنترل كامل داشته باشید و سطح امنیت هر كدام یك از فایلهای خود را به سلیقه خودتان انتخاب كنید. بوسیله این نرم افزار قدرتمند میتوانید انواع محدودیتهای را در ویندوز و برای تك تك كاربران قرار دهید. شما میتوانید فایلها و پوشه های خود را را در محیط ویندوز مخفی، فقط خواندنی، یا غیر قابل درسترس قرار دهید و با پسورد گزاری توسط این نرم افزار بر روی فایلهای و فولدرها آن را از دسترس افراد و هكرها دور نمایید. همچنین شما میتوانید كنترل كامل بر روی تمامی برنامه های ویندزو مانند كنترل پنل، استارت منو، سرچ ویندوز، RUN و مخفی سازی درایوها و همچنین غیر قابل دسترس كردن floppy, CD-ROM و... میباشید. پشتیبانی كامل از فرمتهای FAT، FAT32،NTFS، ... میباشد. با استفاده از این نرم افزار میتوان اطمینان كامل داشته باشید كه بجز شما هیچ كسی نمی تواند به اطلاعات شما دسترسی داشته باشد. همجنین میتوانید با غیر فعال كردن گزینه های Run، Search، Log Off، Taskbar، Internet Options، Task Manager  و اعمال محدودید برای تمامی فعالیتهای ویندوز امنیت پایدار برای سیستم خود برقرار سازید

قابلیتهای كلیدی نرم افزار Folder Guard v8.1.0.892 :
- پسورد گذاری برروی فایلها و فولدرها به صورت حرفه ای
- محیطی كاربر پسند و جذاب
- قابلیت فقط خواندنی کردن فایل ها و فولدرها
- قابلیت پنهان سازی فایل ها و فولدرها و اطلاعات شما به صورت پیشرفته
- بدون محدودیت در قفل گذاری فایلها و پوشه ها
- امکان غیر قابل دسترس کردن فایل ها و فولدرها
- امکان محدود کردن درایوهای CD ، DVD ، USB ، floppy
- خالی کردن ظاهری محتوای یک فولدر
- رمز گذاری فایلها و فولدر ها با امنیت بالا
- اننتخاب رمز عبور برای وارد شدن به برنامه
- خصوصی سازی ویندوز و امنیت فایلها
- پنهان کردن درایوها به صورت های مختلف
- پشتیبانی از ویندوز 64 بیتی، پشتیبانی از NTFS, FAT32, FAT
- امنیت بالا و محافظت اطلاعات رمز گذاری شده در برابر حمله جاسوس افزارها
- سازگاری با نسخه های مختلف ویندوز از جمله ویندوز ویستا
- و ... 



 

دانلود با حجم ۳.۳ مگابایت

پسورد فایل : www.kamyabonline.com

 

 

 

این صفحه را به اشتراک بگذارید

:: موضوعات مرتبط: معرفی نرم افزار , ,
:: برچسب‌ها: نرم ازارهای مهم , نرمافزارهای جالب , معرفی نرم افزار ,
:: بازدید از این مطلب : 346
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]

 

اسم نرم‌افزار ‌Trillian Astra‌ را شنیده‌اید؟ این برنامه یكی از قدرتمندترین و بهترین نرم‌افزارهای پیام‌رسان است كه شما را قادر می‌سازد تا با یك برنامه از انواع سرویس‌های پیام‌رسان به‌طور یك‌جا استفاده كنید. استفاده از این برنامه زمانی مطرح می‌شود كه شما دوستانی دارید و هر كدام از آنها نیز با استفاده از سرویس‌های مختلفی همچون یاهو مسنجر، جی‌تاك، اسكایپ و ... قصد گفتگو با شما را دارند. ‌ ‌

در صورتی كه از چنین نرم‌افزاری استفاده نكنید، ‌باید برای برقراری ارتباط با هر یك از این سرویس‌ها، نرم‌افزار مخصوص آن سرویس را دانلود و نصب كرده و تك‌به‌تك وارد كاربری خود شده و به گفتگو با دوستانتان بپردازید اما به كمك نرم‌افزار ‌Trillian Astra‌ می‌توانید تنها با یك‌بار وارد كردن نام‌كاربری و رمز عبورتان به تمام سرویس‌هایی كه در آنها عضویت دارید وارد شده و به گفتگو با دوستانتان بپردازید. ‌

این صفحه را به اشتراک بگذارید

:: موضوعات مرتبط: معرفی نرم افزار , ,
:: برچسب‌ها: نرم ازارهای مهم , نرمافزارهای جالب , معرفی نرم افزار ,
:: بازدید از این مطلب : 454
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]

 

به‌دنبال نرم‌افزاری می‌گردید که به سادگی بتوانید صفحه گنولینوکس خود را فیلم‌برداری کنید و ذخیره کنید؟ «Record My Desktop» نرم‌افزاری است که تصاویر سریعی از محیط میزکار لینوکس‌تان می‌گیرد، ‌ضمن آن‌که با سیستم خط فرمان هم کار می‌کند و می‌توانید عملیات ساده ضبط ویدئو از محیط میز کار خود را به‌سادگی و با وارد کردن چند دستور، یا استفاده از محیط گرافیکی انجام دهید.

 

RecordMyDesktop رابط کاربری فوق‌العاده زیبایی دارد و می‌توانید صدا، تصویر و کیفیت تصویر خروجی و ناحیه ضبط ویدئو را مشخص کنید. و نیز می‌توانید صدا را از طریق دستگاه‌های خروجی به سیستم خود بفرستید.

 

همچنین می‌توانید تعداد زیادی تنظیم کوچک را، از جمله دایرکتوری ضبط، کار، تعداد فریم‌ها بر ثانیه، رمزبندی، فشرده‌سازی، تناوب، ناحیه برش و ... را هم تعیین کنید.

از طریق لینک زیر می‌توانید نرم‌افزار recordMyDesktop را دریافت و استفاده کنید. در این وب‌سایت راهنمای کامل و جزئی شیوه کار با آن را هم شرح داده است:

http://recordmydesktop.sourceforge.net/

 

 

 

این صفحه را به اشتراک بگذارید

:: موضوعات مرتبط: معرفی نرم افزار , ,
:: برچسب‌ها: نرم ازارهای مهم , نرمافزارهای جالب , معرفی نرم افزار ,
:: بازدید از این مطلب : 382
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]

یکی از بزرگترین مشکلاتی که کاربران با آن روبرو هستند مشکل فراموش کردن پسورد BIOS کامپیوتر است. چرا که با این کار دیگر امکان ورود به کامپیوتر را نخواهند داشت. معمولأ برای رفع این مشکل درآوردن باتری ساعت از روی مادربورد پیشنهاد میشود. اما این کار همیشه و هرجا قابل انجام نیست. چرا که ممکن است سیستم شخصی شما نباشد یا حتی دستگاه یک لپتاپ باشد. اما با استفاده از این ترفند شما به سادگی و تنها با تایپ یک دستور ساده پسورد ذخیره شده روی BIOS را کلأ محو میکنید! یقینأ چنین راهی را در هیچ جای دیگر نخواهید یافت! لازم به ذکر است این ترفند بر روی تمامی BIOS ها قابل انجام است و تفاوتی در نوع آن نمیکند.

 

برای این کار:

 

شما ابتدا نیاز به یک سی دی Bootable دارید. این نوع سی دی در هر مکانی یافت میشود. سی دی نصب ویندوز شما هم احتمال بسیار زیاد Bootable است.

 

همچنین میتوانید خودتان یک فلاپی بوتیبل بسازید. مهم این است که شما به نوعی وارد خط فرمان شوید.

 

همچنین اگر DOS دارید میتوانید از آن استفاده کنید.

 

پس از ورود به خط فرمان با استفاده از هر یک از طرق بالا کافی است دستورات زیر را با دقت وارد نمایید:

 

DEBUG

 

O 70 71-

 

O 71 72-

 

O 72 73-

 

Q-

 

دقت کنید بعد از وارد کردن هر خط دکمه Enter را بزنید ، سپس خط بعدی را وارد کرده و مجدد Enter بزنید تا به خط پایان برسید.

 

اکنون پس از وارد کردن آخرین خط کار تمام است و شما میتوانید مطمئن باشید پسورد BIOS شما پاک شده است.

 

حال سیستم را Reset کنید و مشاهده کنید که دیگر پس از ورود به سیستم از شما پسوردی خواسته نمیشود.

این صفحه را به اشتراک بگذارید

:: موضوعات مرتبط: ترفندهای داس , ,
:: برچسب‌ها: ترفند ها , نکات ها , وهمه اصول استفاده از کامپیوتر , روش ها , نکات مهم ویندوز ,
:: بازدید از این مطلب : 358
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]

وقتی شما چند کیورد (Keywords) را با هم جستجو می‌کنید، یک موتور جستجو یک استراتژی از پیش تعیین شده‌ای برای بررسی و ترکیب کیوردهای شما دارد. آیا هر یک از کیوردها می‌توانند به تنهایی در هر جای صفحه وجود داشته باشند یا باید کنار هم قرار گرفته‌ باشند؟ آیا موتور جستجو کلمات کلیدی را با هم جستجو می‌کند یا تک‌تک؟

 

جستجوی یک عبارت:

 

گوگل به صورت پیش‌فرض، کلمات کلیدی شما را در هر کجای صفحه، چه کنار هم باشند و چه به صورت پراکنده، جستجو می‌کند. برای تغییر نتایج صفحات با کلمات مرتب شده موردنظر ما، آنها را در بین دو کوتیشن قرار می‌دهیم.

 

برای جستجوی کیوردهای زیر:

 

to be or not to be

 

گوگل کیوردها را در هر جای صفحه که آمده باشند، پیدا خواهد کرد. اگر شما می‌خواهید تنها نتایجی را ببینید که کیوردها با هم و به عنوان یک عبارت در صفحه آمده‌اند، آنها را در بین دو کوتیشن قرار دهید:

 

"to be or not to be"

 

گوگل در این حالت تنها نتایجی را نشان می‌دهد که کیوردها با هم ظاهر شده‌اند. البته گوگل کلماتی مثل «or» و «to» را در این حالت جستجو نمیکند.

 

جستجوی عبارت به این روش همچنین زمانی مفید است که شما می‌خواهید عبارتی را بیابید، اما مطمئن نیستید که جمله‌بندی عبارت مورد نظر شما درست باشد که این مطلب که مکمل این قسمت است در بخش Full-Word Wildcards شرح داده شده است.

 

اساس بول

 

یک موتور همه کیوردها یا هر یک از آنها را جستجو می‌کند که بر اساس پیش‌فرض بولی صورت می گیرد. موتورهای جستجو می توانند از AND برای جستجوی همه کیوردها یا OR برای جستجوی هر کلمه استفاده کنند.

 

در نتیجه حتی اگر موتو جستجو به صورت پیش فرض همه کیوردها را جستجو کند شما می توانید معمولا به آن یک دستور خاصی بدهید تا آن‌را برای یافتن هر کیورد راهنمایی کنید.

 

پیش فرض بولی گوگل AND است، یعنی اگر شما کلماتی را بدون اصلاح کننده ها جستجو نمایید همه کلمات شما را با هم جستجو می نماید.

 

به عنوان مثال اگر شما برای کلمات زیر جستجو کنید:

 

snowblower Honda " Green Bay"

 

موتور، جستجو را برای همه کیوردها باهم انجام می‌دهد. اگر شما مایلید که مشخص کنید که هر کدام از کلمه‌ها یا عبارات قابل قبول است یک OR بین هر کدام قرار دهید:

 

snowblower OR snowmobile OR " Green Bay"

 

اگر شما اصطلاحی را به همراه یک یا دو اصطلاح دیگر میخواهید، ‌آنها را در پرانتز قرار دهید مثل:

 

snowblower (snowmobile OR " Green Bay"

 

میتوانید جستجو برای کلمه snowmobile یا عبارت "Green Bay" به همراه کلمه Snowblower را با پایپ که معادل OR است به صورت زیر جستجو کنید که علامت | پایپ نامیده میشود:

 

snowblower (snowmobile | " Green Bay"

 

 

 

خنثی سازی:

 

اگر شما مایلید که آیتمی در جستجوی شما ظاهر نشود قبل از آن – قرار دهید:

 

snowblower snowmobile -" Green Bay"

 

موتور در این حالت صفحاتی را که شامل snowblower snowmobile هستند و "Green Bay" را در بر ندارند خواهد یافت. نکته ای که باید به آن توجه کرد، علامت – باید درست قبل از کلمه ای که شما آن را در نتایج نمی‌خواهید، باید قرار بگیرد اگر از فاصله نیز استفاده شود دیگر این دستور جواب نمیدهد.

 

منبع:.com weblog.azemat

 

 

 

 

این صفحه را به اشتراک بگذارید

:: موضوعات مرتبط: ترفندهای جستجو در گوگل , ,
:: برچسب‌ها: نکات مهمجستجوگرگوگل , نکات با ارزش گوگل ,
:: بازدید از این مطلب : 366
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]

دخالت آشکار:

 

روی هم رفته گوگل برای تمام کیوردها و عباراتی که شما مشخص می‌کنید، جستجو را انجام خواهد داد (به جز آنهایی که شما با علامت – آن‌ها را نادیده گرفته‌اید) گرچه کلمات معینی وجود دارد که گوگل آنها را به دلیل رواج زیاد در جستجو نادیده می‌گیرد. این لغات به شرح زیر هستند که لغات توقف نامیده می‌شوند.

 

"I", "a", "the", "of"

 

شما می‌توانید با اضافه کردن کاراکتر + گوگل را وادار کنید که کلمات توقف را نیز در نظر بگیرد:

 

+the king

 

همچنین کلمات توقفی که داخل عبارت کوتیشن‌دار نوشته می‌شوند، نادیده گرفته نمی‌شوند مثل:

 

"the move" glam

 

که نتایجی دقیقتر از نتیجه زیر دارد:

 

the move glam

 

طبعا به خاطر اینکه گوگل کلمه the را در جستجوی اول در نظر گرفته است، اما در دومی آن‌را نادیده گرفته است.

 

مترادف‌ها:

 

گاهی اوقات شما احساس می‌کنید که شما از بعضی نتایج مفید بی‌بهره مانده‌اید، زیرا کیورد یا کیوردهایی که شما انتخاب کرده‌اید، تنها راه بیان آنچه که به دنبالش هستید، نیستند. اپراتور مترادف گوگل کاراکتر ~ است که زمانی که هر تعداد کیورد در جستجوی شما بیاید از گوگل می‌خواهد که تنها معادل‌های دقیق را در نظر نگیرد، بلکه آنچه گوگل فکر می‌کند که هم‌معنی و مترادف کیوردها هستند را نیز، در بر گیرد.

 

مثل جستجو برای:

 

~ape

 

که نتایجی را با کلماتی از قبیل میمون، گوریل، شانپانزه و ... (چه به صورت مفرد و چه به صورت جمع) در بر خواهد داشت که میمون یا خویشاوندان متناسب با او را در بر دارد چنانکه گویا شما سرچ کرده‌اید برای:

 

monkey gorilla chimpanzee

 

که حتی شامل بعضی چیزها است که حتی فکرش را هم نمی‌کردید. گوگل به صورت الگوریتمی مترادف‌ها را می‌شناسد بنابراین شما از یافتن نتایجی از کلماتی نزدیک، که حتی گنجینه لغات شما آنها را در بر ندارد، شگفت زده خواهید شد. (مترادفات به صورت حروف ضخیم که نزدیک کلمه مورد نظر شما در صفحه نتایج است، نشان داده می‌شوند. بنابراین به راحتی قابل تشخیص‌اند.)

 

رنج عددی:

 

یکی از مشکل‌ترین چیزها برای نشان دادن در یک جستجوی اینترنتی مقادیر تاریخ و پول و اندازه و وزن و ارتفاع یا هر جفت ارزش اختیاری است.

 

اپراتور مقادیر عددی که .. است نتایجی را که در مقادیر عددی معین شده جستجو می‌نماید. آیا به دنبال یک جفت پمپ پرادا با سایز 5 یا 6 هستید؟ این یکی را برای سایز امتحان کنید:

 

prada pumps size 5..6

 

شاید شما به دنبال هزینه کرئن 800 تا 1000 دلار برای یک دوربین دیجیتال قشنگ اس‌ال‌آر هستید، سرچ کنید برای:

 

slr digital camera 3..5 megapixel $800..1000

 

یک چیزی که باید به خاطر داشت این است که همیشه یکسری راهنما را به عنوان معنی مقادیر تامین نمایید، مثل سایز یا مگاپیکسل یا کیلوگرم و ... شما هم‌چنین می‌توانید دستور مقدار عددی را فقط با یک عدد به کار ببرید که آن‌را به مینیمم یا ماکزیمم عبارت تبدیل می‌کند. آیا شما می‌خواهید خشکی مانتانا که حداقل 500 زمین است بیابید؟ مشکلی نیست:

 

acres Montana land 500..

 

جستجوی آسان و جست و جوی با بخت و اقبال:

 

کلید جستجوی با بخت و اقبال چیز قشنگی است. در برابر دادن یک لیست نتایج جستجو که انتخاب می‌شوند و به شما داده می‌شوند. شما با جاروب آنچه گوگل فکر می کند که بیشتر برای داده جستجو شده شما متناسبند، مواجه خواهید بود. کلمه واشنگتن پست را تایپ کنید و دکمه جستجو با بخت و اقبال را بزنید که شما را مستقیم به washingtonpost.com می‌برد و اگر کلمه پریزیدنت را تایپ کنید شما را مستقیم به سایت whitehouse.gov می‌برد.

 

حساسیت به وضعیت:

 

بعضی موتورهای جستجو نسبت به وضعیت حروف حساس هستند، اما گوگل حساس به آن نیست و حروف زیر همگی برای گوگل یکسانند:

 

Three, three, ThrEE, ThrEE

 

منبع:.com weblog.azemat

 

 

 

 

این صفحه را به اشتراک بگذارید

:: موضوعات مرتبط: ترفندهای جستجو در گوگل , ,
:: برچسب‌ها: نکات مهمجستجوگرگوگل , نکات با ارزش گوگل ,
:: بازدید از این مطلب : 320
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]

بعضی از موتورهای جستجو تكنیكی به نام Stemming را پشتیبانی می‌كنند كه تكنیكی است كه معمولا با اضافه كردن * یا گاهی ؟ به عبارت موردنظر از موتور جستجو درخواست می‌كند كه به جای این علامت، مشتقات آن‌را جستجو كند.

 

به عنوان مثال جستجوی moon* نتایجی مثل moons, moonlight, moonshot را در برخواهد داشت.

 

گوگل از این ویژگی به طور صریح استفاده نمی‌كند. ولی زمانی كه شما جای یك كلمه را در عبارتی نمی‌دانید، می‌توانید از * استفاده كنید كه از این ستاره به معنای جانشین یك كلمه كامل در گوگل، برداشت می‌شود. بنابراین طبق گفته های بالا جستجو برای "three * mice" موارد زیر را در نتایج خواهد داشت:

 

finds three blind mice, three blue mice, three green mice,

 

چقدر این ویژگی گوگل بدرد می‌خورد؛ مطمئنا به اندازه ویژگی stemming مفید نیست ولی بازهم موجب گیج شدن مبتدیان نمی‌شود. یك * یك جانشین برای یك كلمه است، دو * به معنای دو كلمه و ...

 

این ویژگی در موارد زیر قابل استفاده است:

 

1- فائق آمدن بر محدودیت 10 كلمه گوگل ( در گوگل عبارت‌هایی كه بین دو كوتیشن قرار می‌گیرد، نباید بیش از 10 كلمه باشد) شما این مثال‌ها را (مثلا عبارت Fourscore and seven years ago, our fathers brought forth on this continent) كه زیاد برای پیدا كردن یك شعر یا نقل قول تكرار می‌شوند را، اگر امتحان كنید، گوگل تنها تا كلمه on عمل جستجو را انجام خواهد داد و همه آنچه بعد از آن می‌آید، توسط گوگل نادیده گرفته می‌شود.

 

2-بررسی تكرار یك عبارت معین یا مشتق عبارت مثل: (درباره دستور این‌تایتل بعدا توضیح داده خواهد شد)

 

intitle:"methinks the * doth protest too much"

 

و یا

 

intitle: "the * of Seville"

 

3- پر كردن جاهای خالی حافظه یك آدم‌حواس‌پرت! شاید شما فقط یك قسمت كوتاه یك ترانه را به یاد بیاورید كه جستجو تنها از آنچه شما به یا می‌آورید، به جای بازسازی تصادفی استفاده می‌كند.

 

بیایید یك مثالی را مرور كنیم، سرود "Good Times" كه توسط چیك سروده شده است، كه خط زیر را بیان میكند:

 

"You silly fool, you can't change your fate."

 

شاید شما یك ترانه را گوش كرده‌اید، اما شما یادتان نمی اید كه كلمه fool درست است یا چیز دیگری بوده، اگر شما اشتباه كرده باشید ( اگر درستش به عنوان مثال "You silly child, you can't change your fate" باشد) شما هیچ جوابی نخواهید یافت.

 

راه حل استفاده از ویژگی گوگل است كه به جای آن كلمه سرچ كنیم:

 

"You silly *, you can't change your fate"

 

شما این تكنیك را می‌توانید برای نقل‌قول‌ها و شعرهای غنایی و ... به كار ببرید، شما باید حواستان را جمع كنید که به اندازه كافی از متن نقل‌قول را سرچ كنید تا به یك نتیجه واحد برسید. مثلا عبارت زیر كه قسمتی از مثال بالاست نتایج زیادی در بر خواهد داشت:

 

"you * fool"

 

منبع:.com weblog.azemat

 

 

 

 

این صفحه را به اشتراک بگذارید

:: موضوعات مرتبط: ترفندهای جستجو در گوگل , ,
:: برچسب‌ها: نکات مهمجستجوگرگوگل , نکات با ارزش گوگل ,
:: بازدید از این مطلب : 321
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]

پیج رنک روش گوگل برای اندازه‌گیری "اهمیت" صفحات است. زمانیكه تمام فاكتورهای دیگر نظیر درصد تکرار کلمات در عنوان صفحه، درصد تعداد تکرار کلمات در متن صفحه، ارزش مکانی کلمات و ... محاسبه شدند، گوگل از‍ پیج رنک برای تنظیم نتایج جستجو، استفاده می‌كند و لذا سایتهایی كه مهمتر هستند به رده‌های بالاتر می‌آیند.

 

نحوه رتبه بندی در گوگل، ‌‌ بدین شرح است :

 

ابتدا تمام صفحات مرتبط با عبارت جستجو شده را در پایگاه داده اش، می‌یابد.

 

صفحات یافته شده را با توجه به پارامترهای موجود در خود صفحات، رتبه بندی می‌كند.

 

پارامترهای صفحات که به لینك‌های ورودی و سایتهای لینک دهنده به آنها مرتبط است را محاسبه می‌كند.

 

سایتها و صفحات را با توجه به دو مرحله قبل رتبه بندی می کند.

 

نتایج جستجوی مرتب شده در مرحله قبل را با توجه به پیج رنک مرتب می‌كند.

 

 PageRank چه مفهومی دارد؟

این صفحه را به اشتراک بگذارید

:: موضوعات مرتبط: ترفندهای جستجو در گوگل , ,
:: برچسب‌ها: نکات مهمجستجوگرگوگل , نکات با ارزش گوگل ,
:: بازدید از این مطلب : 432
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]

 

وقتی دنبال عبارت خاصی می‌گردید و در گوگل جستجو می‌كنید، حتما با این مشكل آزاردهنده روبرو می‌شوید كه آن صفحه یا وجود ندارد، و یا اگر وجود دارد، عبارت جستجوی شما در بخشی از آن پنهان است و باید تمام صفحه را برای یافتن آن مطلب پیمایش كنید.

این صفحه را به اشتراک بگذارید

:: موضوعات مرتبط: ترفندهای جستجو در گوگل , ,
:: برچسب‌ها: نکات مهمجستجوگرگوگل ,
:: بازدید از این مطلب : 368
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]

در همه شهر ها پسورد و نام کاربری :tebyannet

 

تهران: 9718148 ,9718733

 

تبریز: 9715020

 

همدان:9714256

 

قم:9712912

 

شهر کرد:9712245

 

بجنورد:9712501

 

شیراز:9712046

 

زاهدان:9713002

 

قزوین:9713312

 

بابل:9712222

 

شاهرود:9712230

 

مشهد:9712010

 

اهواز:3303901

 

بندر عباس:9713000

 

سنندج:9712221

 

اصفهان:9718227

 

یزد:9717414

 

خرم اباد:9712204

 

اردبیل:9717122

 

کرمان:9712200

 

اراک:9713001

 

بیرجند:9713100

 

گرگان:9712222

 

 

 

 

این صفحه را به اشتراک بگذارید

:: موضوعات مرتبط: اینترنت رایگان , ,
:: برچسب‌ها: کد اینترنت , اینترنت رایگان ,
:: بازدید از این مطلب : 375
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]

وقتی خانه مادربزرگ هایمان می‌رویم، عطر چای دارچین درخانه اش پیچیده است، چون قدیمی‌تر‌ها بیشتر به خواص درمانی خوراكی‌ها توجه می‌كردند. پزشكان متخصص تغذیه هم بر خواص دارویی ادویه‌ها و به‌ویژه دارچین تاكید دارند.

به گفته آنها یك قاشق چای‌خوری دارچین، حاوی 28 میلی‌گرم كلسیم، 1 میلی گرم آهن و بیشتر از یك گرم فیبر و مقدار زیادی ویتامین‌ های C ،K و منگنز است. همچنین مقدار 1.2 گرم كربوهیدرات دارد.برای تهیه دارچین، پوست این درختچه را جدا كرده و معمولا پودر می‌كنند و در غذا یا چای از آن استفاده می‌كنند.دارچین رمز جوانی است و مصرف روزانه آن انسان را سالم نگه می‌دارد.دارچین كلیه‌ها را گرم می‌كند، ضعف كمر و پاها را از بین می‌برد و كم خونی را درمان می‌كند.

این صفحه را به اشتراک بگذارید

:: موضوعات مرتبط: پزشکی وسلامت , ,
:: برچسب‌ها: داننستنیهای سلامت , تندرستی , دانش سلامت , خواص درمانی ,
:: بازدید از این مطلب : 341
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]

اسفناج یا اسپیناج گیاه بومی ایران است و از اوایل قرن اول میلادی کم کم به نقاط دیگر دنیا راه یافت. طوری که در تاریخ مسطور است اسفناج در قرن هفتم در چین و در قرن دوازدهم در اسپانیا کشت می شده است.اسفناج، گیاهی است یک ساله، دارای ساقه ای راست، به ارتفاع نیم متر که برگ های آن پهن و نرم مثلثی شکل به رنگ سبز می باشد. اسفناج نسبت به سرمای زمستان مقاوم است.

دو نوع اسفناج وجود دارد که بنام پاییزه و بهاره نامیده می شود. اسفناج بهاره، در فصل بهار کاشته می شود و به اسفناج انگلیسی معروف است. نوع پاییزه آن که به خاک بسیار غنی احتیاج دارد، در پائیز کاشته می شود. گل های اسفناج به رنگ سبز کمرنگ می باشد.اسفناج چون دارای مواد غذایی فراوانی است کشت آن امروز در تمام نقاط دنیا معمول است.

تركیبات شیمیایی :

اسفناج از نظر داشتن ویتامین B3  بسیار غنی است، بنابراین داروی مهمی برای برطرف كردن بیماری پلاگر است. پلاگر یک نوع بیماری است که به علت کمبود ویتامین B3 در بدن به وجود می آید و نشانه های آن شامل: ضعف بدن، تشنج، اختلال در دستگاه هاضمه و بوجود آمدن لکه های قرمز روی بدن است.

این صفحه را به اشتراک بگذارید

:: موضوعات مرتبط: پزشکی وسلامت , ,
:: برچسب‌ها: داننستنیهای سلامت , تندرستی , دانش سلامت , خواص درمانی ,
:: بازدید از این مطلب : 382
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]

 در روز 3 دسامبر سال 1967 میلادی دکتر کریستیان بارنارد نخستین عمل پیوند قلب جهان را در بیمارستان گروت شور شهر کیپ در آفریقای جنوبی انجام داد. مردم جهان لحظه به لحظه اخبار این عمل بی سابقه که در بیمارستان گروت شور شهر کیپ انجام شد را دنبال می کردند.

پس از این عمل پرفسور کریستیان بارنارد یک شبه به یک چهره مشهور جهانی تبدیل شد.

دکتر کریستیان بارنارد قلب یک زن جوان 25 ساله که در یک سانحه رانندگی کشته بود را به جای قلب از کار افتاده لوییس واشکانسکی 53 ساله پیوند زد.

هر چند واشکانسکی فقط 18 روز پس از پیوند زنده ماند و به دلیل ذات الریه درگذشت اما اهمیت این عمل در تاریخ پزشکی جهان بی سابقه بود.

این صفحه را به اشتراک بگذارید

:: موضوعات مرتبط: پزشکی وسلامت , ,
:: برچسب‌ها: داننستنیهای سلامت , تندرستی , دانش سلامت , خواص درمانی ,
:: بازدید از این مطلب : 429
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]

همه ی افراد دوست دارند که شکمی صاف داشته باشند،چه غذاها و رفتارهایی باعث می شوند که شکممان بزرگ شود؟
حسین دلشاد، معاون پژوهشکده غدد درون ریز و متابولیسم در مورد تحقیقی که درباره شیوع چاقی و چاقی شکمی در ایران انجام شد به فارس گفت: چاقی ۲ نوع است؛ ۱ - چاقی عمومی که از طریق محاسبه شاخص توده بدنی مشخص می شود ۲ - چاقی شکمی که در ایران به وسیله اندازه گیری دور کمر مشخص می شود. طبق تحقیقات دور کمر کمتر از ۹۰ طبیعی و دور کمر بین ۹۰ تا ۹۵ نشان دهنده چاقی شکمی است و نیاز به درمان دارد. اگر دور کمر بالاتر از ۹۵ سانتی متر باشد فرد به چاقی شکمی حاد مبتلا است و حتما نیازمند درمان های پزشکی است. به منظور بررسی بیشتر علل، عوارض و راه های پیش گیری از بروز چاقی شکمی با یکی از متخصصان تغذیه تماس گرفتیم.
 
این صفحه را به اشتراک بگذارید

:: موضوعات مرتبط: پزشکی وسلامت , ,
:: برچسب‌ها: داننستنیهای سلامت , تندرستی , دانش سلامت , خواص درمانی ,
:: بازدید از این مطلب : 431
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]

دانشمندان آمریکایی با بررسی بر روی مدلهای حیوانی نشان دادند که رایحه خوش غذا موجب تحریک شدن پیری می‌شود.
محققان دانشگاه میشیگان دریافتند که یک درک حسی ساده رایحه خوش یک غذای دلپذیر می‌تواند منجر به پیری شود.
این پژوهشگران با کار بر روی مدلهای حیوانی شامل کرمهای نماتود و پشه میوه (مگس سرکه) نشان دادند که بدون حواس بویایی و چشایی این ارگانیسمها می‌توانند به مدت طولانی تری عمر کنند.
این دانشمندان با استفاده از تکنیکهای ژنتیک مولکولی و دستکاری محیطی و رفتاری موفق شدند دی اکسید کربن را به عنوان اولین ماده معطر که قادر است فیزیولوژی را تغییر دهد و بر روی پیری اثر بگذارد شناسایی کنند.
این صفحه را به اشتراک بگذارید

:: موضوعات مرتبط: پزشکی وسلامت , ,
:: برچسب‌ها: داننستنیهای سلامت , تندرستی , دانش سلامت , خواص درمانی ,
:: بازدید از این مطلب : 518
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]

اگر مدت زیادی است كه از ویندوز استفاده می كنید . ممكن است به هنگام روشن كردن كامپیوتر ، با مشكل بوت نشدن سیستم عامل مواجه شده اید . در این موارد اولین كاری كه ممكن است انجام دهید ، نصب مجدد ویندوز است كه مشكل شما را به صورت قطعی حل می كند .

 

اما برای این مساله راه حل منطقی تری نیز وجود دارد . پیغام های خطایی كه معمولا در این موارد مشاهده می شود مربوط به از دست رفتن یا آسیب دیدن فایل های ضروری ویندوز می باشد كه در این میان دو فایل ntldr و boot.ini از اهمیت بیشتری برخوردارند .

 

اگر بعد از روشن كردن كامپیوتر و شنیدن بوق تایید بایوس ، مبنی بر سلامت سخت افزار كامپیوتر ، با پیغام از دست رفتن یا آسیب دیدن یكی از دو فایل فوق مواجه شدید ، بار دیگر سیستم را راه اندازی كرده و این بار در ابتدای راه اندازی كلید F8 را پایین نگه دارید تا صفحه ایی با چند گزینه به شما نشان داده شود .

 

ابتدا گزینه Last Know Good Configuration را انتخاب و كلید enter را بزنید . این عمل باعث می شود تا رجیستری ویندوز به آخرین حالتی كه سیستم عامل در آن زمان سالم بوده است برگردد . اما این روش ممكن در برخی موارد جواب ندهد و كاربر مجدد با همان پیغام خطای قبلی مواجه شود .

 

در اینصورت همان مراحل قبل را تكرار و این بار Safe mode را انتخاب كنید . بعد از بالا آمدن در این حالت كه علامت مشخصه آن نوشتن كلمه Safe Mode در چهار گوشه صفحه نمایش با Resolution و عمق رنگ پایین است ، مسیر زیر را دنبال كنید :

 

Start/All Programs/Accessories/System Tools/System Restore

 

و سپس با استفاده از ابزار System Restore كامپیوتر خود را به وضعیتی كه سیستم شما در آن وضعیت بدون اشكال كار می كرده است برگردانید . البته اگر چنین وضعیتی در هنگام سلامت كامپیوتر توسط شما ایجاد شده باشد یا به عبارتی دیگر شما System Restore را فعال كرده باشید . جهت آگاهی بیشتر در این مورد این مطلب را بخوانید .

 

اما اگر شما System Restore را فعال نكرده باشید این روش نیز جواب نمی دهد . تنها راه چاره در این موارد استفاده از دیسكت نجات برای ویندوز است . اگر تا به حال این دیسكت را نساخته اید بهتر است دز زمان سلامت سیستم عامل آن را بسازید .

 

طرز ساختن دیسك نجات : یك دیسكت سالم و فرمت شده 1.44 مگابایتی را درون درایو مربوطه قرار دهید . سپس از منوی استارت پنجره Run را باز كرده و عبارت cmd را تایپ و كلید اینتر را بزنید . حال در پنجره باز شده ، به ترتیب دستورات زیر را تایپ كرده و بعد از تایپ هر خط كلید enter را بزنید :

 

Xcopy c:boot.ini a: / h

 

Xcopy c:ntdetect.com a: / h

 

Xcopy c:ntldr a: / h

 

توجه داشته باشد كه C بر خلاف موارد مشابه دیگر ، در اینجا نام درایو یا پارتیشنی نیست كه ویندوز شما بر روی آن نصب است ، بلكه نام درایوی است كه كامپیوتر از آن بوت می شود . بنابراین C ثابت است و اگر فرضا ویندوز XP شما در پارتیشن D نصب شده ، نباید حرف D را تایپ كنید .

 

اكنون با تایپ دستور exit و زدن كلید اینتر از این پنجره خارج شوید . حلا دیسكت شما آماده استفاده است و به هنگام بروز هر گونه مشكل در بوت و راه اندازی سیستم ، دیسكت را درون درایو قرار داده و بایوس را طوری تنظیم نمایید كه كامپیوتر از فلاپی بوت شود . اگر مراحل را درست انجام داده باشید هم اكنون باید ویندوز بالا بیاید .

 

هر بار راه اندازی سیستم از فلاپی استفاده نكنید و مستقیم از روی هارد سیستم بوت شود بایدعكس مراحل قبل را تكرار كنید یعنی به محیط cmd بروید و در جلوی خط فرمان تایپ كنید :

 

Xcopy a:*.* c:/ h

 

اكنون سیستم شما تعمیر شده و دیگر نیازی به فلاپی ندارید . همچنین در موارد كاملا خاص كه ممكن است دیسكت بوت به شما جواب ندهد ، مجبورید از كنسول رفع عیب مایكروسافت یا به عبارتی Recovery Cansole استفاده نمایید . بدین منظور بهترین روش این است كه سی دی ویندوز xp كه قابلیت بوت شدن را داشته باشد درون درایو قرار داده و بایوس را طوری تنظیم كنید تا سیستم از روی سی دی بوت شود .

 

سپس بعد از شنیدن بوق تایید بایوس و مشاهده پیغام Press any key to boot from CD كلیدی را فشار دهید تا عملیات بوت آغاز شود . حال صبر كنید تا عملیات آماده سازی اولیه سیستم تكمیل شود  پس از آن و در مرحله بعد در صفحه معروف به Welcome كلید r را بزنید تا پروسه عملكرد كنسول رفع عیب آغاز شود .

 

در اینجا با تایپ شماره سیستم عامل مورد نظر برای رفع عیب ، كه در صفحه نمایش داده می شود و همین طور تایپ كلمه عبور مدیر سیستم ( در صورت وجود ) وارد كنسول می شوید . در جلوی خط فرمان با تایپ كلمه Help و زدن اینتر لیست دستورات قابل استفاده نمایش داه خواهد شد . اما پر استفاده ترین دستورات عبارت اند از :

 

Chkdsk : اشكالات دیسك را بررسی می كند

 

Diskpart : دستوری برای پارتیشن بندی

 

Extract : فایل های فشرده ویندوز را باز می كند .

 

Fixboot : یك سكتور بوت جدید را بر روی دیسك بازنویسی می كند .

 

Fixmbr : ركورد اصلی بوت را بازنویسی می كند .

 

ضمنا دقت كنید استفاده از دستور Fixmbr ممكن است تمام اطلاعات شما را از بین ببرد. پس قبل از استفاده از آن به خوبی جوانب كار را در نظر بگیرید .

 

منبع: alvanwe

این صفحه را به اشتراک بگذارید

:: موضوعات مرتبط: ترفندهای ویندوز , ,
:: برچسب‌ها: ترفند ها , نکات ها , وهمه اصول استفاده از کامپیوتر , روش ها , نکات مهم ویندوز ,
:: بازدید از این مطلب : 407
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]

برای مخفی کردن درایوها در ویندوز xp دو روش وجود دارد یکی ازطریق registry و دیگری از طریق Disk Management می باشد.روش اول کمی طولانی و وقت گیر می باشد به همین دلیل فقط روش دوم را توضیح می دهیم زیرا در این روش در کوتاه ترین زمان ممکن و به راحتی می توانید درایوهای ویندوز خود را مخفی کنید . برای این کار ابتدا در منوی Run عبارت  diskmgmt.msc را تایپ کنید و بروی دکمه Ok کلیک کنید. درپنجره باز شده (Disk Management) برروی درایو مورد نظر که می خواهید مخفی شود کلیک راست کنید و گزینه Change Drive Letter And Paths را انتخاب کنید.در صفحه باز شده برروی دکمه Remove کلیک کنید. لازم به ذکر است در این روش اطلاعات شما بر روی آن درایو از بین نمی رود فقط آیکون آن درایو در My Computer دیده نخواهد شد ولی در diskmgmt.msc دیده می شود.

 

برای برگشت به حالت اولیه یعنی درایو خود را از حالت مخفی خارج کنبد دوباره در پنجره diskmgmt.msc از مرحله قبلی استفاده می کنید فقط به جای Remove دکمه Add را کلیک کنید. در ضمن نمی توان درایوی را که ویندوز بروی آن درایو نصب شده است مخفی کرد.

 

 

 

 

این صفحه را به اشتراک بگذارید

:: موضوعات مرتبط: ترفندهای ویندوز , ,
:: برچسب‌ها: ترفند ها , نکات ها , وهمه اصول استفاده از کامپیوتر , روش ها , نکات مهم ویندوز ,
:: بازدید از این مطلب : 403
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]

شاید برای همه ما پیش آمده باشد که بخواهیم یک فایل و یا پوشه ای را از دسترس همگان دور نگه داریم . اکثر کاربران فایل یا پوشه را به صورت مخفی ( Hidden ) در می آورند، اما با این کار خیلی راحت میشود فایل را از حالت مخفی خارج کرد. برنامه هایی وجود دارند که میتوانند قسمت Folder option را از نوار ابزار مخفی کنند ، اما اکثر این برنامه ها به ساختار ویندوز لطمه وارد میکنند. برنامه های دیگری هم مثل Folder lock وجود دارند که فایلها را به فولدر دیگری انتقال میدهند و برای دیدن آنها باید یک کلمه عبور وارد کنید. ولی اگر به هر دلیلی ویندوز شما مشکل پیدا کند و مجبور شوید ویندوز جدید نصب نمایید ، فایلهای شما صد در صد از دست میروند. در این روش که احتمالا یکی از امکانات ویندوز XP به حساب می‌ آ ید شما به هیچ عنوان فولدر مخفی خود و فایلهای درون آن را از دست نمیدهید و با نصب ویندوز جدید کلیه فایلها به حالت اول باز میگردند !

 

به این ترتیب میتوانید با خیالی آسوده پوشه های محتوی فایلهای مهم خود را پنهان نمایید ( بدون اینکه فردی متوجه آنها شود.)

 

برای فراگیری این روش با ادامه مقاله همراه باشید.

 

ابتدا یک فولدر بسازید و یک نام دلخواه برای آن انتخاب کنید.

 

روی فولدر خود راست کلیک کرده و گزینه "Properties" را انتخاب نمایید.

 

وارد شاخه Customize شده و روی دکمه Change Icon در پایین صفحه کلیک نمایید

 

با فشردن دکمه Change Icon صفحه ای برای شما ظاهر میشود که درون آن آیکنهای مختلف سیستمی را مشاهده خواهید کرد. در میان این آیکنها به دنبال یک جای خالی بگردید و روی این جای خالی کلیک نمایید تا به رنگ تیره در آید. سپس بر روی دکمه OK کلیک نمایید و در پیغامی که ظاهر میشود ، بر روی دکمه Yes کلیک نمایید.

 

پس از این کار مشاهده خواهید کرد که فولدر شما فاقد هر گونه تصویری است ( آیکنی برایش وجود ندارد)

 

پس از این کار بر روی فولدر راست کلیک کرده و گزینه Rename را انتخاب نمایید.

 

کلیه نوشته های نام فولدر را انتخاب نموده و سپس دکمه ALT را بر روی کیبورد نگه داشته و عدد 0160 را بر روی کیبورد بفشارید ( توجه داشته باشید که چراغ NumLock باید روشن باشد ) ، سپس دکمه ALT را رها کنید.

 

پس از این کار شما دیگر چیزی را در صفحه مشاهده نخواهید کرد. فولدر شما نه آیکن دارد و نه نام !!! با فشردن دکمه Enter عملیات خاتمه میابد

 

به این ترتیب یافتن این فولدر بسیار کار دشواری میشود و به این سادگی ها کسی که جای آن را نداند نخواهد توانست آن را پیدا کند.

 

شما درون این فولدر میتوانید هر فایل و یا فولدر دلخواهی را ایجاد نمایید.

 

توصیه میکنم نام پوشه ای که در ابتدا میسازید را حروف پایانی انگلیسی در نظر بگیرید ( برای مثال X و یا Z ) ، زیرا به این ترتیب پوشه میتوانید با مرتب کردن پوشه ها بر حسب نام الفبا ، آن را به انتهای قرار گیری در ترتیب بفرستید و به این ترتیب جای خالی آن در میان سایر پوشه ها نمایان نخواهد شد.

 

دقیقا مشابه همین عملیات را میتوانید برای مخفی سازی یک فایل خاص نیز انجام دهید با این تفاوت که باید در قسمت تغییر آیکن فایل حتما از آیکن تهی Shell32.DLL استفاده نمایید.

 

 

 

 

این صفحه را به اشتراک بگذارید

:: موضوعات مرتبط: ترفندهای ویندوز , ,
:: برچسب‌ها: ترفند ها , نکات ها , وهمه اصول استفاده از کامپیوتر , روش ها , نکات مهم ویندوز ,
:: بازدید از این مطلب : 376
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]

escلغو عملیات در حال انجام.

 

F1 راهنما.

 

F2 در حالت عادی تغییر نام آیتم (های) انتخاب شده . در برنامه های قدیمی تر (معمولا تحت داس)ذخیره فایل جاری.

 

F3 جستجو.

 

F4 باز كردن لیست پایین رونده Address Bar

 

F5 به روز آوری Refresh

 

F6 مانند كلید Tab بین اجزای مختلف پنجره جاری سوییچ می كند.

 

F10 پرش به منو های اصلی یك پنجره مثلFile,Edit,View,...

 

F11 پنجره جاری را تمام صفحه می كند.

 

PrintScreen در ویندوز از كل صفحه نمایش یك عكس می گیرد و آن را در حافظه كلیپ بورد قرار می دهد و ما می توانیم در یك برنامه ویرایش عكس مثل Ms-Paint آن را Paste كنید .

 

Tab بین اجزای پنجره جاری سوییچ می كند .

 

Space در حالت مرورگر اینترنت اكسپلورر صفحه جاری را به پایین می برد .مثل Page Down

 

BackSpace در حالت عادی یعنی در مرور ویندوز یك مرحله به بالاتر میرود (معادل Up) و در مرورگر اینترنت اكسپلورر معادل Back است.

 

Home رفتن به اول خط در حالت ویرایش متن و رفتن به اول صفحه در حالت مرور.

 

End رفتن به آخر خط در حالت ویرایش متن و رفتن به آخر صفحه در حالت مرور.

 

PageUp در حالت مرور چه در اینترنت و چه در ویندوز و معمولا همه جا صفحه به صفحه به بالا می رود.

 

PageDown در حالت مرور چه در اینترنت و چه در ویندوز و معمولا همه جا صفحه به صفحه به پایین می رود.

 

 

 

 

 تركیبات كلید Ctrl :

 

Ctrl+q در بعضی از برنامه ها خروج است.

 

Ctrl+w در اكثر برنامه هایی كه چند فایل را باهم باز می كنند مثل Ms-Word, كلا Ms-Office , Adobe Photoshop ,Ms-internet Explorer, ... فایل باز شده جاری را می بندد.

 

Ctrl+e جستجو در مسیر جاری.

 

Ctrl+r تازه كردن صفحه معادل كلید F5 و Refresh

 

Ctrl+y وقتی كه یك عمل به عقب باز میگردیم (Undo) این كلید ها یك عمل به جلو می روند (Redo) البته در بعضی برنامه ها معمولا محصولات آفیس مایكروسافت اینگونه هستند .

 

Ctrl+i باز كردن قسمت علاقه مندی هاFavorites

 

Ctrl+o باز كردن فایل جدید در اكثر برنامه ها ، معادل File>Open

 

Ctrl+p پرینت گرفتن در اكثر برنامه ها.

 

Ctrl+a انتخاب همه آیتم ها.

 

Ctrl+s در اكثر برنامه ها ذخیره فایل جاری .Save

 

Ctrl+d در اینترنت اكسپلورر صفحه باز شده جاری را به علاقه مندی ها اضافه می كند (معادل Favorites>Add to Favorites) و در ویندوز هم آیتم (آیتم های) انتخاب شده را پاك می كند. (ترفندستان.کام)

 

Ctrl+f جستجو.

 

Ctrl+h معادل History (ابته در ویرایشگر نوت پد معادل Find / Replace است)

 

Ctrl+l در اینترنت اكسپلورر معادل File>Open است.

 

Ctrl+z بازگشت به آخرین عملیات انجام شده .Undo

 

Ctrl+x انتقال (برش) آیتم مورد نظر در حافظه کلیپبوردCut.

 

Ctrl+c کپی آیتم مورد نظر در حافظه کلیپبورد.Copy

 

Ctrl+v فراخوانی آیتم مورد نظر از حافظه کلیپبورد.Past

 

Ctrl+b پنجره سازماندهی علاقه مندیها (Organize Favorites) را باز می كند.

 

Ctrl+n در اینترنت اكسپلورر (تقریبا تمامی مرورگرها) یك پنجره جدید باز می كند.

 

Ctrl+F1 در اكثر برنامه ها ی مختلف راهنمای برنامه را باز می كند .

 

Ctrl+F4 باز كردن لیست پایین رونده Address Bar در مرورگر اینترنت اكسپلورر و مرورگر ویندوز.

 

Ctrl+F10 باز كردن منو های بالای پنجره برنامه ها مثل File,Edit,....

 

Ctrl+BackSpace موقع ویرایش متن همان كار BackSpace را انجام می دهد با این تفاوت كه به جای پاك كردن كاراكتر به كاراكتر كلمه به كلمه پاك می كند.

 

Ctrl+5 معادل Select All در اکثر ویرایشگر های متنی.

 

Ctrl+Home درحالت ویرایش مكان نما را به اول صفحه انتقال می دهد.

 

Ctrl+End درحالت ویرایش مكان نما را به آخر صفحه انتقال می دهد.

 

Ctrl+Insert كپی آیتم(های) انتخاب شده در حافظه كلیپ بورد(Copy).

 

 

 

 

 تركیبات كلید Alt :

 

Alt+A باز كردن منوی علاقه مندی ها و قرار گرفتن بر روی Add to Favorites

 

Alt+D انتقال مكان نما به Address Bar

 

Alt+F4 بستن پنجره جاری.

 

Alt+Space Bar معادل راست كلیك بر روی نوار عنوان پنجره جاری.

 

Alt+Esc پیمایش بین پنجره های باز جاری.

 

Alt+Tab سوییچ كردن بین پنجره های باز جاری.

 

Alt+BackSpace در بعضی از ویرایشگرها معادل Undo عمل می كند (معمولا ویرایشگرهای قدیمی و تحت داس)

 

Alt+Home در مرورگر اینترنت اكسپلورر به صفحه خانگی پرش می كند.

 

Alt+Right Arrow معادل Forward در مرورگر ویندوز.

 

Alt+Left Arrow معادل Back در مرور گر ویندوز.

 

Alt+Number تركیب كلید Alt به همراه زدن یك عدد از قسمت سمت راست صفحه كلید در حالت ویرایش یك كاراكتر معادل كد اسكی عدد وارد شده نمایش می دهد . مثلا اگر Alt را نگه داشته و 789 را واردكنیم پس از رها كردن كلید Alt این كاراكتر نمایش داده می شود : § .

 

Alt+Enter متعلقات (Properties) آیتم(های) انتخاب شده را نمایش می دهد.

 

Alt+PrintScreen از پنجره جاری یك عكس تهیه می كند و به حافظه كلیپ بورد انتقال می دهد.

 

 

 

 

 تركیبات كلید Shift :

 

Shift+F10 معادل راست كلیك.

 

Shift+ Del پاك كردن كامل آیتم (های) انتخاب شده .یعنی بدون این كه به سطل بازیافت انتقال یابد پاك می شود.

 

Shift+tab وارونه كاری كه Tab انجام می دهد.

 

Shift+Insert فراخوانی اطلاعات از حافظه كلیپبورد (Paste)

 

 

 

 

 تركیبات WinKey :

 

خود WinKey باز شدن منوی Start در ویندوز.

 

WinKey+E باز كردن My Computer در حالت Folders.

 

WinKey+R باز كردن پنجره Run.

 

WinKey+U باز كردن پنجره Utility Manager.

 

WinKey+D نمایش دسكتاپ معادل Show Desktop

 

WinKey+F جستجو.

 

WinKey+Ctrl+F جستجوی یك كامپیوتر در شبكه.

 

WinKey+L قفل كردن كامپیوتر .یا رفتن به حالت Swich User

 

WinKey+M تمامی پنجره های باز را Minimize می كند.

 

WinKey+Shift+M تمامی پنجره های Minimize شده را Restore می كند.

 

 

 

 

این صفحه را به اشتراک بگذارید

:: موضوعات مرتبط: ترفندهای ویندوز , ,
:: برچسب‌ها: ترفند ها , نکات ها , وهمه اصول استفاده از کامپیوتر , روش ها , نکات مهم ویندوز ,
:: بازدید از این مطلب : 418
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]

چون خیلی از دوستان از ویندوز 98 در کنار XP استفاده می کنند ابتدا :

 

در ویندوز 98 : کافی است در Run تایپ کنید sfc و Enter را بزنید. بعد در صفحه ای که باز میشود روی دکمه Start کلیک کرده و منتظر بمانید تا برنامه فایلها را چک کند. هر جا که فایل معیوبی پیدا شد برنامه از شما میخواهد تا CD ویندوز را در CD-Rom قرار دهید تا فایل معیوب را جایگزین فایل سالم کند. و در نهایت هم با یک Restart کار تمام میشود.

 

 

 

 

در ویندوز XP : خیلی ها فکر میکنند که دستور sfc در ویندوز XP وجود ندارد و مجبورند از برنامه Dr.Watson استفاده کنند. در صورتی که باید بگم این دستور در ویندوز XP هم وجود دارد اما نحوه اجرای آن با قبلی فرق میکند. برای این کار ابتدا در قسمت Run تایپ کنید cmd و Enter را بزنید تا وارد محیط Command Prompt شوید. بعد در آنجا وارد زیر شاخه زیر شوید :

 

C:\Windows\System32>

 

 

 

 

حالا در این قسمت تایپ کنید : sfc /scannow و بعد Enter را بزنید. در این لحظه از شما درخواست میشود که CD ویندوز XP را درون درایو قرار دهید و بعد دکمه Retry را فشار دهید. بعد برنامه تمام فایلهای سیستمی شما را چک میکند و به طور اتوماتیک فایلهای معیوب را تعویض میکند.

این صفحه را به اشتراک بگذارید

:: موضوعات مرتبط: ترفندهای ویندوز , ,
:: برچسب‌ها: ترفند ها , نکات ها , وهمه اصول استفاده از کامپیوتر , روش ها , نکات مهم ویندوز ,
:: بازدید از این مطلب : 368
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]

وقتی وارد اولین محیط ویندوز XP می شوید آرم ویندوز را می بینید در صفحه ای سیاه که سه مستطیل آبی همینطور برای ۱۰ تا ۲۰ ثانیه از جلوی شما عبور داده می شود ،غافل از اینکه ویندوز در پشت این شکل زیبا مشغول کار های دیگری است.خب برای اینکه این درپوش را برداریم وببینیم ویندوز چه می کند مراحل زیر را دنبال کنید:

 

۱.در حوزه RUN دستور MsConfig را صادر کنید.

 

۲.وارد زبانه BOOT.INI شوید.

 

۳.این سطر را در آن پیدا کنید:

 

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)WINDOWS="MicrosoftWindowXP Perofessional"/fastdetect

 

۴.از گزینه های پایین صفحه sos/ را پیدا کرده و آن را تیک دار کنید(در این حالت باید sos/ در جلوی سطر اضافه شود.)

 

۵.خوب حالا Apply بعد OK را بزنید.کامپیوتر از شما می خواهد Restart شود.شما با پاسخ مثبت همه چیز را به خوبی و خوشی تمام می کنید. از این به بعد شما آن آرم را نخواهید دید ،ولی در عوض کارهای ویندوز را در پس آن خواهید دید.

 

 

 

این صفحه را به اشتراک بگذارید

:: موضوعات مرتبط: ترفندهای ویندوز , ,
:: برچسب‌ها: ترفند ها , نکات ها , وهمه اصول استفاده از کامپیوتر , روش ها , نکات مهم ویندوز ,
:: بازدید از این مطلب : 418
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]

در فضای خالی Desktopکلیک راست کنید و موس را برروی Arrange icons by یک ثانیه نگاه دارید صفحه ی باز می شود که در ان گزینه ای با نام Show Desktop Icons وجود دارد شما باید چک ان را بردارید بعد چند ثانیه صبر کنید مشاهده می کنید که Desktop خالی است شما نمی توانید هیچ ایکونی روی ان قرار دهید.

 

اگر خواستید مثل اولش بکنید مراحل بالا را بروید بر رویShow Desktop Icons دوباره چک بزنید.

 

 

 

این صفحه را به اشتراک بگذارید

:: موضوعات مرتبط: ترفندهای ویندوز , ,
:: برچسب‌ها: ترفند ها , نکات ها , وهمه اصول استفاده از کامپیوتر , روش ها , نکات مهم ویندوز ,
:: بازدید از این مطلب : 460
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]

اگر شما نیز از كاربران ویندوز XP باشید،‌ حتما تا به حال با پنجره Error Reporting چندین بار برخورد كرده اید. پنجره ای كه در صورت برخورد سیستم با مشكل، توسط ویندوز XP نشان داده می شود و علاوه بر نمایش مشكل سیستم، از شما می خواهد كه در صورت اتصال به اینترنت، این مشكل را برای شركت مایكروسافت ارسال كنید. ممكن است در دفعات اول، این پیام و كار آن مفید هم به نظر برسد ولی پس از مدتی برای كاربر خسته كننده نیز خواهد شد. در این ترفند نحوه حذف « پنجره نمایش و ارسال Error » را توضیح می دهیم. در ابتدا وارد Control Panel ویندوز XP شده و در آنجا بر روی System كلیك كنید. حالا وارد قسمت Advanced شده و بر روی دكمه Error Reporting كلیك كنید. در این قسمت با كلیك كردن در روبروی عبارت Disable error reporting و نیز برداشتن تیك از روبروی عبارت But notify me when critical errors occur به طور كامل نمایش این پنجره را حذف كنید. سپس بر روی Ok كلیك كنید. تمام شد! دیگر آن پیام، وقت و بی وقت مزاحم كار شما نخواهد شد.

این صفحه را به اشتراک بگذارید

:: موضوعات مرتبط: ترفندهای ویندوز , ,
:: برچسب‌ها: ترفند ها , نکات ها , وهمه اصول استفاده از کامپیوتر , روش ها , نکات مهم ویندوز ,
:: بازدید از این مطلب : 439
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]

سلام اگه ویندوز xp  تون خراب شده وكار نمی كنه ویندوزتونو عوض نكنید كامپیوترتونو ریستارت كنین حالا وقتی صفحه انتخاب ویندوز اومد F8 را زده و از میان گزینه های موجود Last Know Good ….. را انتخاب كنین وقتی ویندوز بالا اومد به منوی استارت برین ومسیر زیر را دنبال كنین: Accessories/System Tools/System Restore / All Programsحالا وارد System Restore شده اید restore my computer to an earlier time رو تیك دار كنین و Next بزنید و زمان مورد نظرتون برای برگشت ویندوز به آن زمان را از تقویم انتخاب كنین و Next روبزنین به همین راحتی.

این صفحه را به اشتراک بگذارید

:: موضوعات مرتبط: ترفندهای ویندوز , ,
:: برچسب‌ها: ترفند ها , نکات ها , وهمه اصول استفاده از کامپیوتر , روش ها , نکات مهم ویندوز ,
:: بازدید از این مطلب : 469
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]

اشاره :

 

همه‌ شما با پیغام در ویندوز اكس‌پی آشنا هستید. این پیغام هنگامی كه ویندوز با مشكل برخورد كرده باشد (در غالب اوقات هنگ كرده باشد) و نتواند آن را حل نماید یا دلیل مشكل را كشف كند، ظاهر می‌شود و از كاربر تقاضا می‌كند این موضوع را به مایكروسافت گزارش كند. وقتی شما كلید را كلیك می‌كنید، ویندوز اكس‌پی از حافظه سیستم، پروسه‌های فعال سیستم و در مجموع از وضعیت سیستم یك گزارش تهیه می‌نماید و برای شركت مایكروسافت ارسال می‌كند.

این صفحه را به اشتراک بگذارید

:: موضوعات مرتبط: ترفندهای ویندوز , ,
:: برچسب‌ها: ترفند ها , نکات ها , وهمه اصول استفاده از کامپیوتر , روش ها , نکات مهم ویندوز ,
:: بازدید از این مطلب : 351
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]

در صورتی که رم دستگاه شما پایین است، می توانید با استفاده از این ترفند مقداری از هارد دیسک را به عنوان رم کامپیوتر خود معرفی کنید. این عمل باعث افزایش سرعت کامپیوتر شده و از هنگ کردن آن جلوگیری می کند.

 

بدین منظور:

 

1- بر روی My Computer کلیک راست کنید.

 

2- بر روی Properties را کلیک کنید.

 

4- وارد زبانه Advanced شوید.

 

5- در قسمت Performance بر روی گزینه Settings را کلیک کنید.

 

7- وارد زبانه Advanced شوید.

 

8- در قسمت Virtual memory گزینه Change را انتخاب کنید.

 

10- درایوی که می خواهید در آن مقدار فضایی را به رم اختصاص دهید انتخاب کنید.

 

11- در قسمت Custom size مقدار رم مورد نظر خود را وارد کنید. معمولا در رم های 256 این مقدار بین 768-384 متغیر است.

 

13- در پایان کلید Set را فشار داده و در تمامی پنجره های باز شده OK را فشار دهید.

 

14- کامپیوتر را Restart کنید.

 

 

 

 

این صفحه را به اشتراک بگذارید

:: موضوعات مرتبط: ترفندهای ویندوز , ,
:: برچسب‌ها: ترفند ها , نکات ها , وهمه اصول استفاده از کامپیوتر , روش ها , نکات مهم ویندوز ,
:: بازدید از این مطلب : 381
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]

در این ترفند قصد داریم یک روش بسیار جالب و کاربردی را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن میتوانید یک فولدر یا یک فایل را در داخل ویندوز XP به سادگی کاملأ از صحنه روزگار محو کنید به شکلی که کاملأ مخفی و ناپیدا شود. سپس خودتان میتوانید با دانستن نام آن فایل و یا فولدر مجدد و به همان سادگی آن را بازیابی و ظاهر سازید. این ترفند را میتوانید ساده ترین نوع مخفی سازی فایل دانست به نحوی که با استفاده از گزینه های مشاهده فایلهای Hidden و امثالهم هم نمیتوان آن را مشاهده کرد.

 

برای این کار:

این صفحه را به اشتراک بگذارید

:: موضوعات مرتبط: ترفندهای ویندوز , ,
:: برچسب‌ها: ترفند ها , نکات ها , وهمه اصول استفاده از کامپیوتر , روش ها , نکات مهم ویندوز ,
:: بازدید از این مطلب : 377
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]

در این ترفند قصد داریم به معرفی یک لیست واقعأ فوق العاده بپردازیم. با استفاده از دستورات موجود در این لیست که بیش از 110 دستور را شامل میشود شما میتوانید تنها از طریق Run ویندوز ، و تایپ ساده دستور کوتاه بلافاصله برنامه مورد نظر را اجرا نمایید. این برنامه میتواند برنامه های معمولی ویندوز و حتی برنامه های متفرقه نصب شده باشد. در صورتی که بتوانید تعداد زیادی از این دستورات را به خاطر بسپارید و آنها را در کار روزانه خود هنگام کار با کامپیوتر به کار بگیرید ، آنگاه شما را میتوان یک کاربر واقعأ حرفه ای در ویندوز نامید.

 

برای شروع کار کافی است از منوی Start وارد Run شوید. سپس هر یک از دستورات موجود در ستون دستور را تایپ نموده و سپس Enter بزنید تا بلافاصله برنامه مورد نظر اجرا گردد.

این صفحه را به اشتراک بگذارید

:: موضوعات مرتبط: ترفندهای ویندوز , ,
:: برچسب‌ها: ترفند ها , نکات ها , وهمه اصول استفاده از کامپیوتر , روش ها , نکات مهم ویندوز ,
:: بازدید از این مطلب : 370
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]

نگهداری پوشه‌ی My Document در یك پارتیشن جداگانه ( پارتیشنی غیر از پارتیشنی كه ویندوز در آن نصب است ) شما را از دردسر فرمت‌بندی دوباره و یا احیانا از دست‌دادن اطلاعات موجود در آن نجات خواهد داد. برای این كار بر روی My Document راست كلیك كنید و گزینه Properties را انتخاب كنید. حال ...Move را زده و پارتیشن دلخواه را انتخاب كنید و با كلیك بر روی Make New Folder پوشه‌ای با نام دلخواه بسازید و ok كنید. كار تمام است!

 

 

 

 

این صفحه را به اشتراک بگذارید

:: موضوعات مرتبط: ترفندهای ویندوز , ,
:: برچسب‌ها: ترفند ها , نکات ها , وهمه اصول استفاده از کامپیوتر , روش ها , نکات مهم ویندوز ,
:: بازدید از این مطلب : 363
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان جدیدترین های جهان و آدرس broz42.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com